Entrevista a Abdelkalder Boulkaddid, representant de la Comunitat Islàmica de Molins de Rei

[...] - A hores d’ara tothom sap que s’ha endurit la legislació local per a que no ho tingueu fàcil per obrir un centre de culte a Molins de Rei. Primer havia de ser un edifici de dedicació exclusiva, ara pot ser qualsevol edifici però els veïns hi tenen la darrera paraula. Vosaltres deveu estar molt dolguts?

- Sí, ho estem molt. Ja hi ha una llei de la Generalitat de l'any 2009 que especifica a on han d'anar els centres de culte i com han de ser. Jo no crec que fes falta fer una normativa específica per a Molins de Rei perque tampoc hi havia un perill de ... és que no ... jo encara no ho arribo a entendre.

- Quins prejudicis hi ha contra vosaltres?

- No ho sé. A mi m'agradaria saber-ho. Encara ningú no m'ho ha sapigut explicar i fer-m'ho entendre. No ho entenc.

- Això [de tenir un oratori] a d'altres llocs com ho han fet?

- A Sant Vicenç dels Horts tenen una relació molt bona amb l'Ajuntament i l'abril de l'any passat van obrir un nou local, perquè ja és el segon que tenen. A Martorell també tenen dos locals per portar a terme les oracions. A Sant Feliu de Llobregat també tenen un local. A Molins, suposo jo que després d'El Papiol, que és un poble petit, devem ser els únics que no tenim un lloc al Baix Llobregat. [...]








[Fragment del programa Obrint Camins de Ràdio Molins de Rei del dia 5-2-2014]